Megbotlottam s'pék lettem

* Pék News *

* Pék News *

Kemény a dió, de a fúrólégy még keményebb

2020. december 27. - Péque News

Emlékszem, közel 10 éve hallottam először arról, hogy diófát kell ültetni, mert jó hosszútávú befektetés, mire mi nyugdíjasok leszünk elérjük a nyugdíjas kort, jó kis jövedelemkiegészítés lesz. Azokban az időkben még nagyjából 1800-2000 ft-ért vettem a diót a piacon és annyi dió volt, hogy még szinte meg is hámozták neked, csak vedd meg. Már számolgattam is, hogy hány fát kéne ültetni és x termést mennyi ideig kell törni, hogy majd kijöjjön a nyugdíj.

Azóta valósággá vált a klímaváltozás és hozta magával a legocsmányabb kórságait, amik szépen lassan a mindennapok részévé váltak. Például itt van ez a fúrólégy, amely a tíz évvel ezelőtt elültetett, azóta már termőre fordult diófákat kísérti. Ha akkor telepítésbe kezdtem volna, most gondolkodhatnék, hogy permetezzek vagy fűrészeljek. 

Ünnepek előtt több okból kifolyólag sem akartam nagykerből venni a diót, így hát kimentem a piacra és szembejött a valóság. 4800 ft/kg a háztáji, de gondolom karácsony után újra visszaesik 4500 köré. Sajnos biztos, hogy egyre kevesebb parasztdió lesz a pultokon, és ahogy ezek a kistermelői vagy háztáji termények el fognak tűnni lassan de biztosan és véglegesen a piacokról, egyúttal eltűnik egy olyan szimbolikus táplálék is az asztalunkról, amit viszonylag sokáig vegyszermentesen tudunk fogyasztani.

Tudtad, hogy Klapka György már idősebb korában dióültetvényt hozott létre? Nem is akármilyet, hanem bio minősítésűt és a legkorszerűbbet. Sajnos pont ez a fajta tűnik el a leghamarább.

A bejegyzés trackback címe:

https://peknews.blog.hu/api/trackback/id/tr816349268

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása